Yenilmez
Active member
Memleketler arası İş Birliği Platformu (UİP) tarafınca düzenlenen 12. Boğaziçi Tepesi kapsamında, “Otomotiv Kesiminin Geleceği” temalı bir panel gerçekleştirildi. Karakaş, panelde yaptığı konuşmada, dünyada dayanılmaz bir dönüşüm yaşandığını ve dönüşümle birlikte fırsatların da ortaya çıktığını lisana getirdi. Bu fırsatların bilhassa değişen teknolojinin gelişmesinden, toplumsal hayattaki gelişmelerden ve mega trendlerin tetiklemesiyle otomotivin hayat alanlarına dönüşmesinden kaynaklandığını aktaran Karakaş, “Biz bugün artık değişen teknolojinin dayanağıyla, irtibatlı araçlarla, otonom araçlarla, aracın kullanmasına odaklanmayacak olursak konutumuzda, ofisimizde neler yapabilirsek arabada onları yapabiliyor olacağız. ötürüsıyla orası bir hayat alanı olacak. bu biçimde olunca da başından itibaren sıfırdan kurulan şirketler bizim üzere arabadan çoksını hedefleyerek yola çıkıyorlar, biz de o denli yaptık” sözlerini kullandı.
“TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLDUĞUMUZUN ALTINI ÇİZMEK İSTİYORUZ”
Bir taraftan akıllı bir aygıtı tanımlarken ve tasarlarken öteki yandan da bunun gereksinim duyacağı ve yaratacağı iş modelleriyle birlikte oluşacak bir ekosistemi geliştirmeye başladıklarını belirten Karakaş, “Biz 226’nın üzerinde startup’la görüştük. Bunların içerisinden çeşitli görüşmelerden daha sonra 24 adediyle ‘Proof of Concept’ yaptık. Nasıl klasik bir arabası tasarlıyorsak bununla birlikte eko sisteminin de üzerinde kurulacağı sistemi tıpkı hassasiyetle geliştiriyoruz. Ve bunların içerisinde bu bahsetmiş olduğum 24’ün içerisinden 10 adediyle de el sıkıştık. Yani biz akıllı aygıtlarımızın yanında mobilite eko sisteminin çekirdeğini oluşturacak yapıyı oluşturarak yola çıkıyor olacağız. Hatta şahsi maksadımız, aracımızın, akıllı aygıtın lansmanından evvel ve bu biçimde bir teknoloji eserini piyasaya sunmak ve teknoloji şirketi olduğumuzun da altını çizmek.” dedi.
“GÜNÜMÜZDE ELEKTRİKLİ ARAÇLARA AİT TELAŞLAR ÇÖZÜLMÜŞ DURUMDA”
Gürcan Karakaş, elektrikli araçlar nezdinde geçmiş devirlerde kullanıcıların 3 derdi bulunduğunu belirterek, şöyleki devam etti:
“Birincisi kıymetli olması, ikincisi şarj mühleti hayli uzundu ve üçüncüsü menzili kısaydı. Günümüzde bunların hepsi çözülmüş durumda. Artık ulaşılabilir ve içten yanmalı motorlu araçlarla fiyat rekabeti yapabilecek elektrikli araçlar üretmek mümkün. Bilhassa lithium-ion NMC teknolojisi ile de bataryanızla 500 kilometre gidebilmek epeyce rahat. Bugün baktığınızda birfazlaca akaryakıtlı araçların menzili daha fazla değil. Farkı şu, geçmiş yüz yıldır etrafta akaryakıt istasyonlar yaygınlaştığı için o ezayı hissetmiyoruz tasa olarak. Lakin bunun da tahlili gerçekten kolay ve ülkemiz dahil şu an tüm dünyada bunun üzerinde çalışılıyor.”
TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş.
“KENDİMİZİ YENİ JENERASYON TEKNOLOJİYİ KULLANAN BİR MOBİLİTE SAĞLAYICISI OLARAK KONUMLANDIRIYORUZ”
Togg‘un kendini global bir marka ve yeni kuşak teknolojiyi kullanan bir mobilite sağlayıcısı olarak konumlandırdığına dikkati çeken Karakaş, “Biz de bu yaklaşımımızla şu an daha evvel bahsetmiş olduğum startup’larla birlikte sahiden bir sistem ortaya koyuyoruz. Ve bu niçinle de bizim görüştüğümüz bölgede global boyuttaki yaklaşımlarda bu sistemi nasıl güçlendiririz diye çalıştığımız iş ortaklarımız var. İş birliklerimiz var. Biz global rekabeti hedefliyoruz ve o global rekabetle birlikte ülkemizin yeni teknoloji platformlarında bilhassa startup’lar için yeni bir düzeye gelmesini sağlayacağız. Bizim gayemiz budur.” diye konuştu.
“3 TANE OYUN ŞİRKETİ ÇALIŞMALARINA BAŞLADI”
“Biz bir buçuk seniçin fazladır binlerce fikrin içerisinden 350 kullanıcı tecrübesi sunan senaryo seçtik. Bunların içerisinde 40 adedini inovasyon derecesi yüksek olarak belirledik ki bunları yapabilecek startup’ları aradık. Ve bunların içerisinden enteresandır günümüzün koşulları doğrultusunda 3 tane oyun şirketiyle de karşılaştık. Biz bu faaliyetlerin hepsini yaparken A’dan B’ye giderken keyif de almak istiyoruz. ötürüsıyla bizim için örneğin şu an üç tane oyun şirketi bir ortaya geldi. Bu bahisler üzerinde çalışıyorlar.”
İktisat Haberleri
“TEKNOLOJİ ŞİRKETİ OLDUĞUMUZUN ALTINI ÇİZMEK İSTİYORUZ”
Bir taraftan akıllı bir aygıtı tanımlarken ve tasarlarken öteki yandan da bunun gereksinim duyacağı ve yaratacağı iş modelleriyle birlikte oluşacak bir ekosistemi geliştirmeye başladıklarını belirten Karakaş, “Biz 226’nın üzerinde startup’la görüştük. Bunların içerisinden çeşitli görüşmelerden daha sonra 24 adediyle ‘Proof of Concept’ yaptık. Nasıl klasik bir arabası tasarlıyorsak bununla birlikte eko sisteminin de üzerinde kurulacağı sistemi tıpkı hassasiyetle geliştiriyoruz. Ve bunların içerisinde bu bahsetmiş olduğum 24’ün içerisinden 10 adediyle de el sıkıştık. Yani biz akıllı aygıtlarımızın yanında mobilite eko sisteminin çekirdeğini oluşturacak yapıyı oluşturarak yola çıkıyor olacağız. Hatta şahsi maksadımız, aracımızın, akıllı aygıtın lansmanından evvel ve bu biçimde bir teknoloji eserini piyasaya sunmak ve teknoloji şirketi olduğumuzun da altını çizmek.” dedi.
“GÜNÜMÜZDE ELEKTRİKLİ ARAÇLARA AİT TELAŞLAR ÇÖZÜLMÜŞ DURUMDA”
Gürcan Karakaş, elektrikli araçlar nezdinde geçmiş devirlerde kullanıcıların 3 derdi bulunduğunu belirterek, şöyleki devam etti:
“Birincisi kıymetli olması, ikincisi şarj mühleti hayli uzundu ve üçüncüsü menzili kısaydı. Günümüzde bunların hepsi çözülmüş durumda. Artık ulaşılabilir ve içten yanmalı motorlu araçlarla fiyat rekabeti yapabilecek elektrikli araçlar üretmek mümkün. Bilhassa lithium-ion NMC teknolojisi ile de bataryanızla 500 kilometre gidebilmek epeyce rahat. Bugün baktığınızda birfazlaca akaryakıtlı araçların menzili daha fazla değil. Farkı şu, geçmiş yüz yıldır etrafta akaryakıt istasyonlar yaygınlaştığı için o ezayı hissetmiyoruz tasa olarak. Lakin bunun da tahlili gerçekten kolay ve ülkemiz dahil şu an tüm dünyada bunun üzerinde çalışılıyor.”
TOGG Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş.
“KENDİMİZİ YENİ JENERASYON TEKNOLOJİYİ KULLANAN BİR MOBİLİTE SAĞLAYICISI OLARAK KONUMLANDIRIYORUZ”
Togg‘un kendini global bir marka ve yeni kuşak teknolojiyi kullanan bir mobilite sağlayıcısı olarak konumlandırdığına dikkati çeken Karakaş, “Biz de bu yaklaşımımızla şu an daha evvel bahsetmiş olduğum startup’larla birlikte sahiden bir sistem ortaya koyuyoruz. Ve bu niçinle de bizim görüştüğümüz bölgede global boyuttaki yaklaşımlarda bu sistemi nasıl güçlendiririz diye çalıştığımız iş ortaklarımız var. İş birliklerimiz var. Biz global rekabeti hedefliyoruz ve o global rekabetle birlikte ülkemizin yeni teknoloji platformlarında bilhassa startup’lar için yeni bir düzeye gelmesini sağlayacağız. Bizim gayemiz budur.” diye konuştu.
“3 TANE OYUN ŞİRKETİ ÇALIŞMALARINA BAŞLADI”
“Biz bir buçuk seniçin fazladır binlerce fikrin içerisinden 350 kullanıcı tecrübesi sunan senaryo seçtik. Bunların içerisinde 40 adedini inovasyon derecesi yüksek olarak belirledik ki bunları yapabilecek startup’ları aradık. Ve bunların içerisinden enteresandır günümüzün koşulları doğrultusunda 3 tane oyun şirketiyle de karşılaştık. Biz bu faaliyetlerin hepsini yaparken A’dan B’ye giderken keyif de almak istiyoruz. ötürüsıyla bizim için örneğin şu an üç tane oyun şirketi bir ortaya geldi. Bu bahisler üzerinde çalışıyorlar.”
İktisat Haberleri