Yenilmez
Active member
Dacia’dan yapılan açıklamaya bakılırsa şirket logosunu yeniledi. Dacia DNA‘sına sadık kalınarak daha çağdaş ve dijital bir marka için yenilenen görsel kimlik, sadelik ve sağlamlığın somut bir örneği olarak öne çıkıyor.
YENİ PERİYODA GİRİLİYOR
Kuruluşundan bu yana daima olarak kuralların dışına çıkarak yeni, tezli, çağdaş ve özgün bir tasarım yakalayan Dacia’da yeni bir periyoda giriliyor. Dacia’nın 2021’in başında deklare ettiğı yeni bir periyodun habercisi olan stratejisi, marka kodlarına sadık yeni logo, amblem, renklerine yansıtılırken, muvaffakiyetinin gerisindeki ögeleri temel alan marka, sürekli uygun bir fiyata sadelik, özgünlük ve sağlamlık bedellerini yansıtmaya devam eden yeni bir pay kavuşuyor.
Mevcut logo
“BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Dacia Üst Yöneticisi (CEO) Denis Le Vot, Dacia’nın otomotiv sanayisindeki temel gereklilikleri daima olarak bir daha tanımlayan bir marka olduğunu belirterek, “Hem erişilebilir tıpkı vakitte cazip olmayı başarabiliyoruz. Pazardaki pozisyonumuz başladığımız birinci günden bu yana kendimize has olurken, gelecek senelerda büyümeyi sürdüreceğiz” sözlerini kullandı.
YENİ LOGO TANITILDI
Verilen bilgiye nazaran, Dacia’nın yeni görsel kimliği, farklı ve tezli bir markanın göstergeleri olan yeni bir logo ve amblem ile öne çıkıyor. Bu iki yeni tasarım, birinci günden bu yana Dacia’ya rehberlik eden ve markanın özünü vurgulamaya çalışan “Tasarım Ekibi” tarafınca şirket içerisinde yaratıldı.
YENİ LOGONUN MANASI
Yeni görsel kimliğin merkezinde yer alan logo, sürekli var olan bir sağlamlık ve istikrar hissi uyandırıyor. Birbirlerinin zıt imajları olan “D” ve “C” harflerinin formu değiştirilerek markanın kompakt ve zeki ruhu ön plana çıkarılıyor. Logonun geometrik çizgileri, harf dizisine mekanik bir hareket hissi veriyor. Amblem, ortalarında kuvvetli ve uyumlu bir bağlantı bulunan zincirin halkaları üzere, “D” ve “C” harflerini bir ortaya getirerek logonun özünü yansıtıyor. Basitçe tanınabilecek yeni Dacia amblemi kuvvetli ve manalı bir sembol olarak markayı vurguluyor. Sade ve çarçabuk anlaşılan bu iki yeni tasarım, her gün milyonlarca tüketicinin kullandığı Dacia modellerinin sağlam yapısını yansıtıyor. Özellikle küçültülen grafik tasarım ögeleri, Dacia’nın temel gerekliliklere odaklanan bir marka olduğunun altını çiziyor.
YENİ RENKLERİYLE TABİATTAN İLHAM ALIYOR
Her bir kesim daha fazla dijital içerik için yeni fırsatlar yaratırken, uyumlu bir bütünlük oluşturmak üzere başkalarına ahenk sağlıyor. Yeni grafik tasarım ögelerinin, tıpkı markanın kendisi üzere çok sağlam ve esnek yapısı dikkat çekiyor. Logoda yer alan ok formundaki “D” harfi, dizaynın bütününü işaret ederken, yüzü geleceğe dönük bir markanın yarattığı hareket hissini ön plana çıkarıyor. Dacia yeni renkleriyle de tabiattan ilham alıyor.
KADEMELİ OLARAK YENİ MARKA KİMLİĞİNE GEÇİLECEK
Yeni marka kimliği, Haziran 2021’den itibaren markaya özel siteler, reklamlar ve broşürler vasıtasıyla hayata geçirilmeye başlanacak. Dacia satış noktaları, 2022’nin başından itibaren kademeli olarak yeni marka kimliğine geçecek. 2022’nin ikinci yarısından itibaren araçlarda yeni logo ve amblem kullanılacak.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Fatma Eda Topcu
YENİ PERİYODA GİRİLİYOR
Kuruluşundan bu yana daima olarak kuralların dışına çıkarak yeni, tezli, çağdaş ve özgün bir tasarım yakalayan Dacia’da yeni bir periyoda giriliyor. Dacia’nın 2021’in başında deklare ettiğı yeni bir periyodun habercisi olan stratejisi, marka kodlarına sadık yeni logo, amblem, renklerine yansıtılırken, muvaffakiyetinin gerisindeki ögeleri temel alan marka, sürekli uygun bir fiyata sadelik, özgünlük ve sağlamlık bedellerini yansıtmaya devam eden yeni bir pay kavuşuyor.
Mevcut logo
“BÜYÜMEYİ SÜRDÜRECEĞİZ”
Açıklamada görüşlerine yer verilen Dacia Üst Yöneticisi (CEO) Denis Le Vot, Dacia’nın otomotiv sanayisindeki temel gereklilikleri daima olarak bir daha tanımlayan bir marka olduğunu belirterek, “Hem erişilebilir tıpkı vakitte cazip olmayı başarabiliyoruz. Pazardaki pozisyonumuz başladığımız birinci günden bu yana kendimize has olurken, gelecek senelerda büyümeyi sürdüreceğiz” sözlerini kullandı.
YENİ LOGO TANITILDI
Verilen bilgiye nazaran, Dacia’nın yeni görsel kimliği, farklı ve tezli bir markanın göstergeleri olan yeni bir logo ve amblem ile öne çıkıyor. Bu iki yeni tasarım, birinci günden bu yana Dacia’ya rehberlik eden ve markanın özünü vurgulamaya çalışan “Tasarım Ekibi” tarafınca şirket içerisinde yaratıldı.
YENİ LOGONUN MANASI
Yeni görsel kimliğin merkezinde yer alan logo, sürekli var olan bir sağlamlık ve istikrar hissi uyandırıyor. Birbirlerinin zıt imajları olan “D” ve “C” harflerinin formu değiştirilerek markanın kompakt ve zeki ruhu ön plana çıkarılıyor. Logonun geometrik çizgileri, harf dizisine mekanik bir hareket hissi veriyor. Amblem, ortalarında kuvvetli ve uyumlu bir bağlantı bulunan zincirin halkaları üzere, “D” ve “C” harflerini bir ortaya getirerek logonun özünü yansıtıyor. Basitçe tanınabilecek yeni Dacia amblemi kuvvetli ve manalı bir sembol olarak markayı vurguluyor. Sade ve çarçabuk anlaşılan bu iki yeni tasarım, her gün milyonlarca tüketicinin kullandığı Dacia modellerinin sağlam yapısını yansıtıyor. Özellikle küçültülen grafik tasarım ögeleri, Dacia’nın temel gerekliliklere odaklanan bir marka olduğunun altını çiziyor.
YENİ RENKLERİYLE TABİATTAN İLHAM ALIYOR
Her bir kesim daha fazla dijital içerik için yeni fırsatlar yaratırken, uyumlu bir bütünlük oluşturmak üzere başkalarına ahenk sağlıyor. Yeni grafik tasarım ögelerinin, tıpkı markanın kendisi üzere çok sağlam ve esnek yapısı dikkat çekiyor. Logoda yer alan ok formundaki “D” harfi, dizaynın bütününü işaret ederken, yüzü geleceğe dönük bir markanın yarattığı hareket hissini ön plana çıkarıyor. Dacia yeni renkleriyle de tabiattan ilham alıyor.
KADEMELİ OLARAK YENİ MARKA KİMLİĞİNE GEÇİLECEK
Yeni marka kimliği, Haziran 2021’den itibaren markaya özel siteler, reklamlar ve broşürler vasıtasıyla hayata geçirilmeye başlanacak. Dacia satış noktaları, 2022’nin başından itibaren kademeli olarak yeni marka kimliğine geçecek. 2022’nin ikinci yarısından itibaren araçlarda yeni logo ve amblem kullanılacak.
Kaynak: Anadolu Ajansı / Fatma Eda Topcu