Yenilmez
Active member
Zincir Mağazalar Derneği Lideri Serhan Tınastepe, besin haricindeki bir fazlaca kategoride kesim oyuncularının rafa koyacak eser bulmakta zorlanmaya başladığını ve kısmen de olsa boş raf imajlarının gündeme gelebileceğini belirtti. Tüketicinin şayet imkanı varsa artık alıma geçmesini tavsiye eden Tınastepe, “İmkanları var ise artık alsınlar, gelecek 4-6 ay ortası hayli önemli tedarik sorunu yaşanacak” dedi.
ARTIRIM ARALIĞI 1 AYA İNDİ
Sözcü’ye konuşan Tınastepe, evvelden 3 ayda bir yapılan artırımların artık yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru niçiniyle 1 aya kadar düştüğünü kaydederek, “Fiyatlamada 90’lı senelera döndük. Eser bulunamıyor. Bulunsa fiyatlanamıyor, fiyatlansa tüketici alamıyor” tabirlerini kullandı.
“SATIŞLAR 2019 YILININ YÜZDE 25 GERİSİNDE”
Tüccarın stoklu çalışmayı sevdiğini lakin dünyada yaşanan tedarik krizinin stokları erittiğini anlatan Tınastepe, bu niçinle geçmişte kademeli yapılan fiyat artışlarının artık daha süratli devreye alındığını belirtti. Yılın son iki ayındaki kampanya devirlerinde beklentilerinin biraz daha düşük olduğunu aktaran Tınastepe, “Ürün meblağları hayli arttı. 11/11 devri istediğimiz üzere gitmedi. fiyatların çok derecede artmış olması, toplumun alım gücünün düşmüş olması, eser tedarik etmekte zorluk çekmemiz, bütün bu niçinler istediğimiz üzere bir kasım ayı olmadığını gösteriyor” dedi. Tınastepe, adetsel manada satışların 2019 yılının yüzde 25 gerisinde olduğunu belirtti.
Perakende oyuncularının bu yıl muhakkak kategoriler haricinde enflasyon tesiri ile büyüme gösterdiğini anlatan Serhan Tınastepe, gelecek 4-6 ayda büyük zorluklar beklediklerini ve markaların elde edilen yedek akçeyi harcamaya başlayacaklarını kelamlarına ekledi.
“MIZRAK ÇUVALA SIĞMIYOR”
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Lideri Hüseyin Altaş ise geçmiş indirim devirlerinde yüzde 30’lara ulaşan ciro artışlarının bu devir için yüzde 4-5 civarında beklendiğini ve eski hareketli devirlerin yakalanamadığını söylemiş oldu. Ağustos ayında brikmiş talep niçiniyle yüzde 70’lik artışlar yaşandığını lisana getiren Altaş, ekim ayına gelindiğinde ise bu oranın sıfırlandığını anlattı. Döviz borçları olan AVM’ler için artık durumun “Mızrak çuvala sığmıyor” formunda özetlenebileceğini aktaran Altaş, perakendedeki ciro düşüşleriyle kira gelirlerinin de azaldığını lisana getirdi.
Haberler.com – İktisat Haberleri
ARTIRIM ARALIĞI 1 AYA İNDİ
Sözcü’ye konuşan Tınastepe, evvelden 3 ayda bir yapılan artırımların artık yüksek enflasyon ve yüksek döviz kuru niçiniyle 1 aya kadar düştüğünü kaydederek, “Fiyatlamada 90’lı senelera döndük. Eser bulunamıyor. Bulunsa fiyatlanamıyor, fiyatlansa tüketici alamıyor” tabirlerini kullandı.
“SATIŞLAR 2019 YILININ YÜZDE 25 GERİSİNDE”
Tüccarın stoklu çalışmayı sevdiğini lakin dünyada yaşanan tedarik krizinin stokları erittiğini anlatan Tınastepe, bu niçinle geçmişte kademeli yapılan fiyat artışlarının artık daha süratli devreye alındığını belirtti. Yılın son iki ayındaki kampanya devirlerinde beklentilerinin biraz daha düşük olduğunu aktaran Tınastepe, “Ürün meblağları hayli arttı. 11/11 devri istediğimiz üzere gitmedi. fiyatların çok derecede artmış olması, toplumun alım gücünün düşmüş olması, eser tedarik etmekte zorluk çekmemiz, bütün bu niçinler istediğimiz üzere bir kasım ayı olmadığını gösteriyor” dedi. Tınastepe, adetsel manada satışların 2019 yılının yüzde 25 gerisinde olduğunu belirtti.
Perakende oyuncularının bu yıl muhakkak kategoriler haricinde enflasyon tesiri ile büyüme gösterdiğini anlatan Serhan Tınastepe, gelecek 4-6 ayda büyük zorluklar beklediklerini ve markaların elde edilen yedek akçeyi harcamaya başlayacaklarını kelamlarına ekledi.
“MIZRAK ÇUVALA SIĞMIYOR”
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği Lideri Hüseyin Altaş ise geçmiş indirim devirlerinde yüzde 30’lara ulaşan ciro artışlarının bu devir için yüzde 4-5 civarında beklendiğini ve eski hareketli devirlerin yakalanamadığını söylemiş oldu. Ağustos ayında brikmiş talep niçiniyle yüzde 70’lik artışlar yaşandığını lisana getiren Altaş, ekim ayına gelindiğinde ise bu oranın sıfırlandığını anlattı. Döviz borçları olan AVM’ler için artık durumun “Mızrak çuvala sığmıyor” formunda özetlenebileceğini aktaran Altaş, perakendedeki ciro düşüşleriyle kira gelirlerinin de azaldığını lisana getirdi.
Haberler.com – İktisat Haberleri